Har i valgt at holde et Havebryllup?

Her er Vores anbefalinger til leverandører

Det at blive gift, kan hurtigt blive en dyr fornøjelse. Derfor har vi hos BryllupsTeamet forsøgt at sammensætte et havebryllup på budget og et luksuriøst til 100 gæster.

Dette bryllupsbudget kommer til at indeholde telt med borde & stole, catering, serveringspersonale, service, fotograf, dessert og musik til en pris fra 50.000 - 100.000 kroner.

 

FESTTELT til bryllup

 
Fotografi: vip-teltudlejning.dk

100 gæster

fra 6000 kr.

BUDGET LØSNING

BUDGET LØSNING:  (100 gæster · fra 6.000 kr.)

Et ganske udemærket telt kan fås ned til omkring de 6.000 kr., inklusiv gulv.  Da man ikke altid står og har borde og stole til 100 mennesker, kan dette heldigvis fås som en pakkeløsning til 7.850 kr., inklusiv telt og gulv. Denne pris er uden transporten, som vil koste 1.200 kr. ekstra. 
Derudover kan man tilkøbe service for ca. 25 kr. pr. person. 

Der findes forskellige steder at leje sit telt alt afhængigt af, hvor i landet man skal afholde sit bryllup. En af de hjemmesider vi har kigget på er vip-teltudlejning.


Der findes som sagt mange andre hjemmesider, så det handler om at skabe sig et overblik, over hvilken leverandør der til den bedste pris, kan opfylde jeres ønsker. Prisen for et telt starter fra 6000 kr.

Fotografi: Luksustelte, Carolina Segre.

100 gæster

fra 23.400 kr.

LUKSURIØS LØSNING

LUKSURIØS LØSNING: (100 gæster · fra 23.400 kr.)

Der findes pakkeløsninger hvor du kan få mere med i prisen, for at undgå at lave mest muligt selv. Hos Eventudlejning kan man få en pakkeløsning hvor man får telt, gulv, stole, borde, duge, service, opvask, kørsel og opvask til 23.400 kr. 

Denne løsning er til jer, der ønsker en luksusudgave og at lægge alt ansvar i andres hænder. Ønsker man noget unikt, kan man hos Luksustelte leje et tipi telt med borde, stole og gulv til en pris af 42.200 kr.

Der er lidt til hver en smag, når det angår telte. Sørg for at tjekke dine muligheder ud, da der er mange udbydere. Det kommer også an på hvor i landet du afholder dit bryllup.

For mere inspiration, se deres instagram Eventudlejning & Luksustelte.

Catering

 
KOKKEN+OG+JOMFRUEN.jpg

BUDGET LØSNING:  (100 gæster · fra 12.000 kr.)

Med et mindre budget er Kokken & Jomfruen et fremragende valg. De tilbyder et bredt udvalg af mad, og der er i hvert fald garanti for, at kunne finde de helt traditionelle retter. Dette er en af de billigste løsninger og priserne starter fra 149 kr. pr. person til buffet.

Der findes også andre udbydere, men Kokken & Jomfruen er en af de billigste muligheder. Man kan få portionsanrettet forret og resten af maden som buffet til en pris af 119 kr. pr. person - altså 11.900 kr. i alt. Vinmenu kan tilkøbes for 60 kr. pr. person.

Derfor kan 100 gæster føle sig mætte for 12.000 kr. og med vinmenu 18.000 kr.

For mere inspiration, se deres Instagram.

TRERETTERS2.jpg

LUKSURIØS LØSNING: (100 gæster, 3 retter · fra 30.000 kr.)

Er catering det område, man ikke ønsker at spare på, findes der flere leverandører, der tilbyder en 3-retters menu startende fra omkring 300 kr. pr. kuvert. En god idé kan være, hvis man ønsker at lægge lidt flere penge i catering, at betale for at smage hos forskellige cateringfirmaer, så man kan se og smage retterne selv, inden den store dag. 

Hos Genskabt kan man få en 3-retters fra 300-500 kr, alt efter menuens indhold. Det er portionsanrettet og vil blive anrettet personligt til hver gæst.

Her vil det være muligt at få Genskabt til selv at komme ud, og sørge for det hele, hvor en kok koster 300 kr. i timen.

Derfor starter prisen for en 3-rettes menu til 100 gæster på omkring 30.000 kr.

For mere inspiration, se deres Instagram.

vin til maden

 

BUGDET LØSNING:  (100 gæster · fra 3.000 kr.)

Følger der ikke vin med i jeres catering løsning, er det vigtigt at sætte sig ind i vinen inden den bestilles. Dette både for at sikre, at man køber den rette mængde, men selvfølgelig også får den rette vin til den rette pris.

Generelt skal der i løbet af et helt bryllup være én flaske vin pr. gæst.

Hos Danmarks største og ældste vinkæde, Skjold Burne, kan man både få vejledning og vin ned til 45 kr. stykket.

Man kan også gå mere lokalt til værks og lave aftale med de lokale supermarkeder, hvor man sagtens kan få vin ned til 30 kr. flasken.

For at være sikker på at vinene passer til maden, ville det være en idé at købe lidt forskellige vin og smage dem derhjemme, da det ikke er muligt at få smagsprøver på flere forskellige vine i et supermareked.

Priserne på vin starter på 3000 kr. for 100 gæster.

For mere inspiration, se deres Instagram.

VIN 3.jpg

LUKSURIØS LØSNING: (100 gæster · fra 5.400 kr.)

Er vin et af de områder hvor man ønsker både top service og kvalitetsvine, anbefaler vi Ludv. Bjørns Vinhandel, som er en vinforhandler på langebro. Her kan man få vin og vejledning fra 54 kr. og opefter. 

Hos Ludv. Bjørns Vindhandel kan man finde vine som man ikke kan købe i supermarkedet, og herved sikre sig en udvalgt vin. 

Man kan vælge selv at sammensætte sin egen vinmenu til maden, eller få de professionelle til at sammensætte en vinmenu for en. Dette kan være med til at give gæsterne en bedre oplevelse til maden.

Hos Ludv. Bjørns Vinhandel kan man komme ned og prøvesmage de forskellige vin og medbringe sin menu, så man kan få tilpasset vinen til sin menu. Man får anbefalinger fra en sommelier, gratis med i prisen. Så for de ekstra penge får man en hel oplevelse med sig.

Her starter priserne fra 5400 kr., og opefter.

For mere inspiration, se deres Instagram.

Serveringspersonale - Tjenere

 

BUGDET LØSNING:  (100 gæster · fra 6.000 kr)

Når der er styr på mad og drikke, er det mindst lige så vigtigt at have styr på serveringspersonalet.

Her ligger den billige løsning i at man selv anskaffer sig tjenere sit eget netværk. 

Fordelen her er, at man selv kan sætte prisen, men de fleste vil nok ikke tage imod mindre end 150 kr. i timen.

Man skal derudover have koordineret godt med tjenerene, så de ved hvornår de forskellige taler er, samt at man skal have arrangeret de forskellige serveringer med køkkenpersonalet.

Som tjener til et bryllup, har man et stort ansvar. Det vil sige at man skal ud og finde nogle man ved kan bære dette ansvar, ellers kan der desværre hurtigt gå uorden i det. Så det er vigtigt at man har overensstemt med tjenerne, og at man ved at de har en tidsplan for dagen.

Hvis man vælger at benytte sig af sit eget netværk, vil 5 “tjenere” koste 6000 kr.

Så man skal beslutte sig for om man vil tage den chance, eller om man vil tage den sikre udvej og hyre professionelle tjenere.

_JHL7901 - Version 2.jpg

LUKSURIØS LØSNING: (100 gæster · 8.550-10.465 kr.)

Her kan en løsning være at leje tjenere udefra og overlade alt ansvar til en overtjener, der kan styre resten af serveringspersonalet. Dette er med til at fjerne et enormt pres på brudeparret på aftenen. Her vil overtjeneres vigtigste opgave være at koordinere med brudeparret og være i tæt dialog med toastmasteren og kokkene, så I kan være sikre på, at det hele stadig forløber som ønsket, selvom ansvaret er ude af egne hænder, fx gennem en fælles koordineret tidsplan. 

Tjenere kan godt findes billigt gennem sit eget netværk, men kan påvirke kvaliteten og man risikerer at stå på dagen med aflysninger. Vælger du denne løsning er lønnen normalt omkring 150 kr. i timen.

Lejer man eksterne professionelle tjenere er man sikret at personalet møder op og at kvaliteten er helt i top. En tjener omkring er 255 kr. i timepris, og en overtjener ligger lidt højere, grundet de opgaver vedkommende skal påtage sig.

Vi anbefaler 1 tjener til 30 gæster hvis det er buffet, og 1 tjener til 20 gæster hvis det er tallerkenservering. Hvis det er en blanding af ovenstående, anbefaler vi 1 tjenere til 25 gæster.

Så for en aften på 100 gæster med buffet i 7,5 timer vil prisen for 4 tjenere være 8.550 kr.

Er det derimod en 3-retters menu vil prisen komme op på 10.465 kr. for 5 tjenere inklusiv en overtjener.

For mere inspiration, se vores Instagram.

Service

 

BUDGET LØSNING:  (100 gæster · fra 3.090 kr.)

Er man ude i en billig løsning med service har Eventudlejning en løsning som dækker over 2 tallerkner, bestik og glas til aftenen til 100 gæster.

Dette service passer til hvilken som helst lejlighed, men man kan godt vælge noget noget lidt mere fancy, hvis man gerne vil have dette til sit bryllup.

Hvis man vil have noget finere, kan man bestille Royal Copenhagen.

Priserne starter på ca pris af 3.090 kr.

For mere inspiration, se deres Instagram.

SERVICE+A+TABLE+STORY.jpg

LUKSURIØS LØSNING: (100 gæster · fra 8.300 kr.)

Ønsker man at vælge noget andet end det service der tilbydes i pakkeløsningerne, kan man hos A Tablestory finde en række forskellige og eksklusive løsninger. De forhandler med en masse kendte mærker som fx. HAY, Royal Copenhagen, Lyngby porcelæn eller Riedel. 

De kan tilpasse en løsning der passer lige til jeres behov og præferencer. Et enkelt setup med få dele hos A Table Story fåes til omkring 8.300 kr. for 100 gæster eller et større setup med mange dele til 10.925 kr.

For mere inspiration, se deres Instagram.

pop-up champagne Reception

 

BUDGET LØSNING:  (100 gæster · fra 4.000 kr.)

Med pop-up champagne kan man forkæle sine gæster og gøre dagen endnu mere eksklusiv. Pop-up champagne betyder i al sin enkelthed, at man stiller champagne op et ønsket sted som en erstatning eller supplement til den traditionelle reception.

Det kan være foran kirken, til receptionen, i haven eller hvad der passer lige netop jeres behov. Pop-up champagne har i særdeleshed oplevet en popularitet hos dem, der ønsker en mellemting mellem det at skulle holde en større reception og dem der intet ønsker at holde.

Derved bliver pop-up champagnen en lille fin gestus til de gæster, der måtte være mødt op i fx. kirken og ikke skal med videre til fest.

En mulighed for at få alt dette er ved selv arrangere det hele. Hvis man vælger denne løsning, skal man have fat i champagne, champagne glas, borde og dug.

Hvis man bestiller fra www.vip-teltudlejning.dk, vil man kunne få borde, duge og glas inklusiv champagne til omkring 4000 kr.

POP UP.jpg

LUKSURIØS LØSNING:  (100 gæster · 8.900 kr.)

Pop-up champagne ligger på 89 kr. pr. person. Dette tilbud indeholder iskold champagne til gæsterne, professionelle tjenere, hyldeblomst til dem der ikke drikker alkohol, borde, glas og oprydning. Man skal simpelthen ikke sørge for noget selv. 

For 100 gæster, ville dette blive 8.900 kr. 

Hvis man har præferencer for champagnen eller selv vil medbringe champagnen, kan dette også arrangeres til en billigere pris.

Der findes derudover tilkøb som sabling af champagne, snacks, popcornmaskine, pavillon og højtaler ved køb hos os.

Fordelen ved at tage den luksuriøse pakke, er at man ikke selv skal sørge for noget. Man får professionelle tjenere, eksklusiv champagne og ekstraordinær service.

For mere inspiration, se vores Instagram.

Fotograf

 
Fotografier: Anders Heegaard

Fotografier: Anders Heegaard

BUDGET LØSNING:  (100 gæster · fra 6.200 kr.)

Med 600 bryllupsfotograferinger forstår de hos fleresmil at se, skabe og fange de store og små øjeblikke gennem hele bryllupsdagen. De smukkeste bryllupsbilleder er dem, som knapt nok er planlagt. De indrammer de grin, smil, tåre og kærtegn, som kendetegner jeres nærhed. De bruger naturens fantastiske omgivelser og dybden i det naturlige lys til at opdage romantiske og smukke rammer for jer som brudepar.

De kommer altid et stærkt team af to fotografer for at fange detaljerne i den energi, der udspringer mellem jer. Med flere vinkler fanger de flere smil og det giver også mulighed for bryllupsvideo. De er landsdækkende, og på et møde inden brylluppet aftaler de i samspil med jer, hvordan de bedst indfanger minderne på jeres store dag. Sammen står de klar til at skabe de elegante og personlige billeder, der fortæller jeres kærlighedshistorie på den måde, som føles rigtig.

Deres pakker starter fra 6.200 kr. og går op til 13.500 kr.  

For mere inspiration, se deres Instagram.

Fotografier: Vores store dag

Fotografier: Vores store dag

LUKSURIØS LØSNING:  (100 gæster · fra 6.400 kr.)

Man kan også vælge at benytte sig af Vores store dag, som har en anden stil. En mere nytænkende og ungdommelige stil.

Hvis man gerne vil have en lidt mere luksuriøs pakke, kan man vælge Vores Store Dag, som også har en lidt anden stil - en mere nytænkende og ungdommelig stil.

Igennem de sidste 6 år har Bryllupsfotograf Vores Store Dag vundet prisen, som Danmarks bedste bryllupsfotograf 4 ud af 6 gange. Kvalitet og engagement er nøgleordene her.

Hos Vores store dag, forløber det gnidningsfrit. I får flotte billeder fra dagen med stor variation og høj kvalitet og i kommer til at genopleve jeres store dag, som i følte den. De laver altid smukke og kreative bryllupsbilleder med tilfredshedsgaranti.

Deres pakker starter på 6.400 kr. og går op til 29.995 kr.. De har 6 pakker at vælge mellem. 

For mere inspiration, se deres Instagram.

Bryllupskage - Dessert

 

DEN BILLIGE LØSNING: (100 gæster · fra 600 kr.)

Du kan selv stå for bryllupskagen, hvis du gerne vil sparre penge. Her kan det dog være, at man kan ende med at skulle gå på kompromis med kvaliteten.

En anden mulighed er at bestille kagen hos den lokale Superbrugs. En Othellolagkage til 100 gæster vi koste 2.500 kr.

En helt tredje mulighed, som også ville være den billigste, ville være at købe flødeboller og lave et flødebolletårn. Vælger man at bruge Spangsberg flødeboller, vil det komme til at koste 600 kr.

DEN LUKSURIØSE LØSNING: (100 gæster · fra 5.400 kr.)

Hvis man er til den traditionelle kage tilbyder www.bakemydaydk.com en hel række muligheder. Der er mange smage at vælge imellem, så man kan få tilpasset sin bryllupskage lige som man vil have den.

Hvis man er i tvivl, har man altid muligheden for at bestille smagsprøver, hvor man kommer og smager de forskellige variationer, så man kan blive klogere på alle de mange smage og sammensætninger, der er.

Her vil en kage til 100 gæster koste fra 5.400 kr. uden pynt. De tilbyder også veganske kager.

For mere inspiration, se deres Instagram.

Musik til festen

 

BUDGET LØSNING:  (100 gæster · fra 1.000 kr.)

Musik hører naturligvis med til den store dag. Dette er noget man selv kan stå for.

Man kan leje en højtaler til 1000 kr., hvor man får to store højtalere med. Her kan man selv sætte sin telefon til, og afspille lige den musik man ønsker.

En jukebox er også ofte et kæmpe hit til bryllupper. Man kan leje en Jukebox til 1.700 kr. for en hel aften. Det kræver dog at gæsterne selv går over og skifter musikken, ellers kan man sætte sange i kø.

Det kan være lidt mere omfattende, men en nem og billig løsning.

Priserne for musik man selv står for starter fra 1.000 kr.

LUKSURIØS LØSNING: (100 gæster · fra 5.800 kr.)

Ønsker du frie hænder til at hygge med dine gæster og nyde dagen, kan MusikDJ helt sikkert være behjælpelig. Hos MusikDJ har vi mange års erfaring med at spille til bryllupper i hele landet.

VI skræddersyer en løsning efter jeres ønsker og behov, om det skal være DJ hele aftenen eller kun til dansefesten.

Vi står for det alt; Pro DJ Pult, Mikrofon, Højtalereanlæg (tilpasset antallet af gæster), Danselys og selvfølgelig en af vores dygtige bryllups DJ’s.

Professionel rådgivning og vejledning helt op til festdagen. I får en personlig snak med den DJ der skal spille til jeres bryllup på telefonen inden festen. En god snak om hvilken musik i gerne vil høre på dagen.

Prisen for 100 gæster i 4 timer, alt inklusiv, vil typisk ligge fra 5.800 kr.

Prisoversigt

Her har vi samlet priserne, så du kan få et mere overskueligt overblik over de forskellige poster. Hvis du er interesseret i en af disse pakkeløsninger, eller noget af dem, kan du udfylde jer informationer nedenunder. Her kan i skrive hvad i gerne vil have et tilbud på, og vi vender tilbage til dig hurtigst muligt.

Skærmbillede 2020-05-29 kl. 10.08.56.png

Send os en uforpligtende forespørgsel og vi vender tilbage ind for 24 timer.